Page 71 - Lys2021
P. 71

ECE 48 I tillegg kan varselsignalet kobles inn automatisk for å indikere for andre trafi- kanter risiko for overhengende fare som definert av forskrifter; i dette tilfellet, skal signalet være slått “på” før det manuelt eller automatisk slåes “av”. 6.6.7.3. På kjøretøy i gruppe M1 og N1 med lengde under 6 m og monteringsplan i henhold til nr. 6.5.5.2. ovenfor, skal de oransje lyktene for sidemarkeringslys, hvis montert, også blinke med samme frekvens (synkront) med lyktene for retningslys. 6.6.8. Kontrollinnretning Blinkende innkoblingskontrollinnretning er påbudt 6.6.9. Andre krav I samsvar med kravene i nr. 6.5.9. Dersom en motorvogn er utstyrt for å trekke en tilhenger, må betjeningsinnretningen for nødsignallyset også kunne aktivere lyktene for retningslys på tilhengeren. Nødsignallyset skal kunne virke selv om motorens start- og stoppinnretning er i en stilling der motoren ikke kan være i gang. 6.7. Lykt for stopplys (ECE- Reg. nr. 7) 6.7.1. Montering Innretninger i gruppe S1 eller S2: Innretninger i gruppe S3 eller S4: 6.7.2. Antall Obligatorisk på alle kjøretøygrupper. Obligatorisk på alle kjøretøy i gruppe M1 og N 1, unntatt chassis med førerhus og kjøretøyer i gruppe N1 med åpent varerom, valgfritt på alle andre kjøretøygrupper. To innretninger i gruppe S1 eller S2 og en i gruppe S3 eller S 4 på alle kjøretøy- grupper. 6.7.2.1. Unntatt i tilfeller der det er montert en innretning i gruppe S3 eller S4, kan to tilleggsinnretninger i gruppe S1 eller S2 monteres på kjøretøyer i gruppe M2, M3, N2, N3, O2, O3 og O4. 6.7.2.2. Kun når kjøretøyets midtplan i lengderetningen ikke kan bestemmes på en fast karosserivegg, men skiller en eller to bevegelige deler på kjøretøyet (f.eks. dører) og det ikke er plass nok til å montere en enkel innretning i gruppe S3 eller S4 på kjøretøyets midtplan i lengderetningen over slike bevegelige deler, kan enten: 71  


































































































   69   70   71   72   73